21 Aralık 2011 Çarşamba

Topiary işine de girdim, hadi hayırlısı..

Şu ara baya bi bitik durumdayım..
Hatta bu sabah resmen kalkamadım.. Tansiyonum yerlerdeydi, Kocci'nin yaptığı tuzlu ayran olmasa ne yapardım bilmiyorum.. Dahası Cemiş'in altını açıp kahvaltısını yaptırması ve benim o sırada yatağa daha da gömülmem rüya gibiydi..
Galiba çok yoruldum ben.. 
.
.
Neyse..
Geleliimmm iki-üç hafta önce yaptığım "şey"e... 
 Kemeraltı'na gidip malzemelerimi topladım.. Birkaç metre kümes teli..
 Biraz da -çerçeveyi yapabilmek için- bükmesi kolay tel.. Ben şu soldakinden aldım ama biraz daha kalını daha iyi olurmuş..
Şablon çıkarmak için büyük bir mukavva kutu buldum evde.. Malzemelerimi alıp salona yayıldım..
Ama benden size tavsiye bu işe girişmeden önce kalın bir pantalon giyin, tayt ya da çorap tehlikeye giriyor :)
Bu internette denk geldiğim arkadaş.. Fotoğrafı kopyalamışım ama link yazmayı unutmuşum :( o yüzden kaynak veremiyorum..
 Bu sincap şeklini muhhteşşeemm çiziktirme kabiliyetimi kullanarak kartona çizdim.. Ben baya büyük birşey yaptım bahçede kaybolup gitmesin diye. Siz mutfak veya salon için daha küçüğünü yapabilirsiniz.. Çok da şirin olmuş.. Fotoğraftaki baya küçük birşey.
Neyse efenim.. Kartonu kestiğimde tam da böyle bir şablonum olmuş oldu..
Tam da bu noktada aldığım telin çok ince olduğunu anladım.. Gerçi satıcı bana "diğer telleri zor bükersin" demişti.. Onun lafına kandım.. Neyse.. Bu yuvarlak, taflanımsı bitkinin çıkacağı yer.. Siz yapın kenara atın, göreceksiniz ne için olduğunu..
Daha sonra şablona göre, eğerek tele şekil verdim..
Bundan iki tane yaptım..
Sonra da o çerçevenin içini kümes teliyle doldurdum.. Ellerim çizik içinde kaldı.. Ben eldivenle iş yapamayanlardanım, siz yapabiliyorsanız eldiven kullanın..
 İşte iki sincabı birleştirince böyle oldu.. Alttaki yuvarlağı nereye kullandığımı görmüşsünüzdür.. Hem iki telin arasını açmaya yaradı hem de bitkiyi oradan soktum..
 Aldım elime çapayı.. 
 Diktim adını bile bilmediğim bu taflanımsı bitkiyi.. Satan adam 3-4 ayda baya bir büyüyeceğini söyledi.. Bakalım göreceğiz..
Ve ta ta ta taaammm!!!
Neticemiz böyle..
Haydi şimdi büyü de budayalım seni.. Benim de bir Topiary'm olsun :)))
.
Bir sürü malzeme arttı.. Güzel olursa hemen bir tane daha yapacağım :)
Herkese iyi günler..

13 yorum:

  1. elicim öncelikle çok geçmiş olsun ve de eellerine sağlık baya bi uğraştırıcı geldi bana ben denemeyim bunu ama sonuç güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. sonucu heyecanla bekliyoruz! bi de kalpli çizmelere tikkat!!:)modern çapacı!

    www.cangama.com

    YanıtlaSil
  3. Selam
    Bu ıkıncı yorum yazışım. Benı kabul etmedi. Henüz yeniyım, öğrenecek çok şey var. Ellerine sağlık harıka olmuş. Bende denemek isterim. Bahçemn buyuk. Belli mı olur belkı başka hayvanlarda ekleriz. Bende beklerim.
    Eklemeyı yapamadım. Lutfen siz girip yaparmısınız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Blog adresim çıkmamış.
    http://pandorarte.blospot.com

    YanıtlaSil
  5. ne yaptığını ilk başta hiiç anlamadım sonuna doğru zorlanarak anlamış bulunmaktayım emeğıne deger inşallah cok ugrastırmıs seni..

    YanıtlaSil
  6. @tcingiBen de heyecanla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. @nohut odaAslında postun başlığında yazıyor ne yaptığım.. Çok uğraştırmış gibi duruyor ama toplamda 20-25 dakikamı aldı.. Yapması çok keyifliydi bakalım neticesi nasıl olacak..

    YanıtlaSil
  8. annemlere bu postu yollayacağım onlar çok ilgililer bu konularla...bayıldımm

    YanıtlaSil
  9. Yaratıcılıkta sınırın yok süpersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bitki büyümek bilemedi.. Ama hala umutluyum :)

      Sil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)